68,2% українців констатують підвищення якості роботи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру за останній рік. Про це свідчать дані дослідження, проведеного Центром соціальних та маркетингових досліджень SOCIS на замовлення «Iнституту Лiберальної Економіки». Дослідження проводилось методом телефонного опитування 2-12 квітня 2016 року, вибірка склала 1001 чоловік з усіх регіонів України.
Абсолютна більшість опитаних констатували позитивні зміни в роботі Держгеокадастру за останній рік: 35,7% опитаних відмітили безумовне підвищення якісних показників роботи землевпорядної служби, ще 32,5% визнали покращення роботи, з уточненням, що самі процедури в сфері земельних відносин потребують реформування.
12,6% опитаних повідомили про відсутність змін. Лише 4% респондентів вважають, що робота Держгеокадастру погіршилась.
Позитивні відгуки пропорційно розподілені в усіх регіонах, що свідчить про комплексний, а не вибірковий характер зрушень у роботі землевпорядної служби.
Більшість опитаних (66,6%) констатували оперативність оформлення документів Держгеокадастром – менш ніж за 30 днів від першого звернення до отримання на руки готових довідок. Відносно повільніше цей процес іде в селах, найбільш оперативно – в містах.
У розрізі регіонів на першому місці по швидкості опрацювання заявок знаходяться Київ та Південь, повільніше оформлення на Сході та в Центрі.
За суб’єктною класифікацією першість за тривалістю розгляду земельних питань утримують ЦНАПи – їх назвали найменш оперативними 24,1% громадян.
Електронною кадастровою картою користувались 93,4 % опитаних мешканців міст, 92% — жителів селищ міського типу (смт) та 86,1% селян.
В цілому швидкістю та зручністю системи «повністю задоволені» та «скоріше задоволені» відповідно 35,6% та 35,3% опитаних, нейтральне ставлення у 13,5%, 15% висловили незадоволення роботою публічної кадастрової карти.
До телефонних консультацій (Гаряча лінія Держгеокадастру) в цілому по Україні вдавались 17,7% опитаних. Найбільше цей канал зв’язку затребуваний серед жителів сіл – 21,5%; у селищах міського типу ним скористались лише 2% опитаних, у містах — 18,2%. В 55% випадках звернення на Гарячу лінію дало позитивний результат.
Також респондентам було задане відкрите питання – які зміни в сфері земельних відносин є найбільш назрілими та актуальними.
Топ-п’ять найбільш очікуваних реформ виглядають наступним чином:
— спрощення процедури оформлення та концентрація всіх етапів процесу в одному місці (14,1%);
— прискорення термінів оформлення документів (10,4%);
— переведення процедур в електронний вигляд (9,6%);
— наповнення та виправлення помилок в земельному кадастрі (7,1%);
— створення єдиної бази/об’єднання реєстрів (5,8%).
Цікаво, що серед опитаних жителів сільської місцевості найбільш популярною пропозицією (понад 11,4% опитаних ) було визначено широке інформування населення про можливості, послуги та процедури в земельній сфері. Це свідчить про необхідність проведення широкої просвітницької кампанії для цієї категорії громадян.