30 червня 2015 року Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру та Державне агентство з питань електронного урядування України запустили електронну послугу “Замовлення витягу з Державного земельного кадастру”. Сервіс дозволяє замовити витяг через Публічну кадастрову карту, яка розміщена на офіційному сайті Держгеокадастру. У систему інтегрована функція он-лайн оплати послуги через сервіс моментальних платежів Liqpay Приватбанку. Банківська комісія при цьому не стягується. Підтвердження про сформовану заявку та повідомлення про готовність документу користувач отримує на свою електронну адресу. Отримати вже виготовлений витяг громадяни можуть у найближчому ЦНАПі.
За перший місяць після запуску електронної послуги Держгеокадастру “Замовлення витягу з Державного земельного кадастру” сервісом скористалися 780 громадян.
Найбільша кількість заяв стосувалась ділянок у Києві та Київській області.
Як свідчить місячна практика експлуатації сервісу, обробка заявки займає в середньому добу. Інтерфейс формування замовлення, система електронних підтверджень на е-мейл та функція електронної оплати послуги працюють без нарікань. “Сервіс доступний по всій території України, тож принцип екстериторіальності діє, що і було основною нашою метою”, – заявив Голова Держгеокадастру Максим Мартинюк.
Серед елементів, які потребують вдосконалення, – робота front office. “Можна запустити бездоганну послугу, використати найсучасніші технології, все продумати, однак все розіб’ється об ефект, який справить некомпетентний чи просто необізнаний працівник ЦНАПу, який видаватиме готовий витяг, – відзначає Максим Мартинюк. – Система є консервативною, для її подолання потрібні значні зусилля, причому всіх зацікавлених сторін”. Держгеокадастр проводить тренінги для працівників на місцях щодо обробки електронних заявок та для працівників ЦНАПів, тож їх навички будуть вдосконалюватись.
Також спеціалісти Держгеокадастру проаналізували структуру відмов у наданні витягів. Найбільша їх кількість виникає в разі подачі заявки на отримання витягу неналежною особою, яка не пройшла процедуру ідентифікації. Це причина майже половини (46%) відмов.
Також причиною відмови може стати відсутність XML-файлів та відсутність правовстановлюючих документів, невідповідність поданих документів вимогам та помилка в документації із землеустрою.